PRAHA VÝSTAVY 2017



 5.10. 2017 jsme studenti prvního ročníku O1 a O1T Střední průmyslové školy textilní navštívili dvě zajímavé výstavy v Praze. Každá výstava měla plusy i mínusy. Více se mi líbila druhá výstava, která byla zajímavější a více mi toho dala. Zkušenosti, vědomosti i nápady. A to byla výstava v Museum Kampa legendárního návrháře obuvi Manola Blahnika nazvanou The Art of Shoes. Ale měla bych začít výstavou první. Výstava 13 komnat První republiky v Galerii Tančící dům. 

Výstava 13 komnat První republiky v Galerii Tančící dům

Výstava byla rozdělena do třinácti sekcíkteré symbolizují specifické tematické okruhy od filmu a umění, přes módu či sport, až po politiku a podnikání. 


Tehdejší módu přiblížily kostýmy z českých filmů a seriálů a návrhy slavné československé návrhářky Hany Podolské.  
Nalezla jsem tam i osobní věci komika Vlasty Buriana, jako jsou filmové plakáty a fotografie. 
 Tato výstava mě upřímně moc nezaujala jako výstava druhá. A to, protože se moc nezajímám o českou filmovou historii. Ale jinak to měli moc hezky vymyšlené! A určitě nelituji že jsem tam šla. Přece jenom jsem i získala nějaké užitečné nové informace. 


Manolo Blahník - The art Of Shoes výstava 

Museum Kampa připravilo na léto výstavu pana Manolo BlahnikaBlahnik, známý ze seriálu Sex ve městě. 















Vyrostl na Kanárských ostrovech, žije v Británii, ale má české kořeny. Jeho otec byl českým občanem. Na výslednou podobu a tvary mají vliv mnohé obrazy a symboly ženské krásy a osudovosti, Marie Antoinetta, císařovna Alžběta a nespočet silných i zranitelných žen. Tato výstava vystavuje 212 bot a 80 jeho kreseb. Jeho inspirace zachycují architekturu, umění, botaniku, literaturuhistorii i některé země jako třeba Rusko, Itálie či Španělsko. Výstava ukazuje přehled jeho tvorby od 70. let po současnost.  
Vyrostl na Kanárských ostrovech, žije v Británii, ale má české kořeny. Jeho otec byl českým občanem. Na výslednou podobu a tvary mají vliv mnohé obrazy a symboly ženské krásy a osudovosti, Marie Antoinetta, císařovna Alžběta a nespočet silných i zranitelných žen. Tato výstava vystavuje 212 bot a 80 jeho kreseb. Jeho inspirace zachycují architekturu, umění, botaniku, literaturuhistorii i některé země jako třeba Rusko, Itálie či Španělsko. Výstava ukazuje přehled jeho tvorby od 70. let po současnost.  

 Tato výstava mě ohromně zajímala, a to už jen protože jeho návrhy bot jsou originální a mají vždy nějaké téma. Například se nechává inspirovat zvěří, přírodou, různými zemi či dokonce jídlem. To mě ohromuje. Aby byly boty nositelné a k tomu zajímavé, a hlavně originální musí dát opravdu velikou práci. Výstava mě bavila a jsem ráda za tuto zkušenost vidět kresby a modely bot. 

Komentáře

Oblíbené příspěvky